Londra’da 5 Günde 250 TL Harcamak

 

Seyahat etmek isteyip etmeyenlerin en büyük bahanesi ‘param yok’tur.

Bu aslında insanların bilinçaltında konfor alanından çıkmak istemedikleri için ürettiği bir çok bahaneden ‘zamanım yok vs gibi’ biridir.

2013’de 3 aylık bir seyahat yapmıştım. Rusya’dan Tayland’a 8000 km ve 3 ay süren bu seyahatte toplam 10.000 Lira’dan daha az para harcamıştım. İstanbul’daki 3 aylık toplam masraflarım bundan fazla.

Londra’ya da bir konferans için gitmiştim. Şu an düşük bütçemin olduğu bir dönem olduğu için de zaten 250-300 Lira’dan daha fazla harcamak gibi bir lüksüm yoktu.

Ben de 5 günde (uçak bileti hariç) sadece 250 Lira harcadım.

Nasıl mı?

Gatwick havalanına indikten sonra şehir merkezine en uygun taşıma olan ‘National Express’ otobüsleri ile 8 pound’a merkeze indim. Metro ve otobüslerin ortak kartı olan ‘Oyster’ a 5 Pound depozito verip, üstüne de bir 5 Pound daha yükleyerek aldım (her biniş ortalama 2.50 pound).

Sonrasında Couchsurfing’de bulduğum hostumun evine gittim, 3 gün boyunca onda hiçbir ücret ödemeden kalacaktım. Eve gittiğimde sağ olsun, bana çok güzel bir akşam yemeği hazırlamıştı, böylece akşam yemeği için de para harcamamıştım.

Host’um Kenneth sağ olsun, evdeki her şeyi kullanabileceğimi söylemişti. Bu tabii ki bu iyi niyeti suiistimal edeceğim anlamına gelmiyordu, fakat kahvaltıyı beraber yaptıktan sonra akşam yediğimiz makarnadan bir kısmı bir kaba koyup, yanına da bir tost ve bir muz alıp yola çıktım.

Kenneth’in evi merkezden uzak olduğu için tekrar metroya bindim (2.50 Pound) ve merkeze geldi. Gün boyunca yanımda taşıdığım yemekleri yiyerek günü geçirdim.

Londra’da Zone 1 (merkez) de bulunan ‘Santander’ bisikletleri kredi kartınızla 2 Pound depozito ödeyerek kiralayabiliyorsunuz. 30 dakika içinde bisikleti herhangi bir istasyona bırakırsanız herhangi bir ücret ödemiyorsunuz ve depozitonuz geri yatıyor. Merkezden bisikletle bir yerden diğer bir yere gitmek 30 dakika’yı geçmediği için 5 gün boyunca tüm şehir içi ulaşımımı bisiklet ile yaptım. Ücretsiz olmasının yanı sıra Londra’nın her kısmını bisiklet ile gezmenin zevkini yaşıyorsunuz.

Gün içinde görüşmelerimi bitirdikten sonra Kenneth aradı ve bulunduğum yere geldi. Akşam çok güzel bir barda birer bira ve ‘pad thai’ söyledik. Hesap için tam cüzdanımı çıkartacakken ‘bu benden olsun’ dedi. Ben de ‘o zaman Türkiye’ye geldiğinde de benden olsun’ diyebildim.

Sonraki günlerde evden ulaşımı metro ile, şehir içi ulaşımı bisiklet ile, yemeği evde hazırladığım ya da marketten temel gıda alışverişim ile yaptığım paketler ile hallettim. Kaldığım iki Couchsurfing host’umda da ücretsiz kaldığım için yaptığım tek masraflar.

Metro (ortalama 15 pound civar)

Birkaç bira (10 pound)

Havalanına gidiş geliş (16 pound)

Yani toplamda ortalama 50 pound (yani 250 Lira) harcayarak Londra’da harika 5 gün geçirdim.

Eğer isteseydim daha da az para harcayabilirdim, ya da isteseydim kolaylıkla daha fazla para harcayabilirdim. Fakat bu sefer bütçem buydu ve keyif aldığım şeylerden ödün vermeden harika bir 5 gün geçirdim.

Özet olarak, ‘parasızlık’ gezmek ve bundan keyif almak için bir bahane değil.

Tek bahane sizsiniz😊

One thought on “Londra’da 5 Günde 250 TL Harcamak

  1. londra £10 sehridir. yani gunde en az £10 harcamadan gununuz gecmez. 5 gunde 250TL harcadiysaniz £56 ediyor ki gunde £10 limitinin ustunde harcamissiniz ki bu cok buyuk bir basari olmuyor. eger hostunuz yemek konusunda yardimci olmasaydi imkani 250tl odeyip donmeniz mumkun olmazdi.az oncede dedigim gibi sizinksi basari degil aslinda sans. bir londrali olarak benden soylemesi

    Like

Leave a Reply

